luni, 24 mai 2010

Lars von Trier


După ce am văzut filmul "Breaking the waves" a lui Lars von Trier, care m-a bântuit câteva zile, m-am decis să îmi downloadez "Antichrist", al aceluiaşi regizor. Nu ştiu care să spun că îmi place mai mult. În ambele m-a impresionat profund ideea de sacrificiu uman, sacrificiul din prea multă iubire. Renunţăm la noi pentru celălalt. Chit că e vorba de o iubire nebună, născută din nebunie la propriu sau o iubire nebună de dragul celuilalt, ea naşte sentimentul de sacrificiu fără margini. Şi până unde poate duce acest sacrificiu?

Filmele sunt crude, violente, dar atinge cea mai sensibilă coardă. Nu pot fi liniştită după un astfel de film, dar cu siguranţă va veni liniştea după furtuna gândurilor. La "Breaking the waves" am plâns pentru o moarte senină, la "Antichrist" m-am strâns pentru o moarte inevitabilă. Mai stau câteva zile înainte să vizionez un alt film al acestui regizor. Ştiu că lucrează foarte dur cu actorii, citisem de vreo câteva săptămâni un articol în ziar despre "Antichrist", dar ce a ieşit e până în noada spinării de impresionant.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un test de inteligenţă moştenită – imagini bidimensionale