miercuri, 4 noiembrie 2009

Către "unde"?

"Care este legătura între neuropsihologie si publicitate? Publicitatea se folosește de neurologie ca să știe cum să realizeze o reclamă în așa fel încât să se coreleze cu tipul de funcționare al creierului, de activitate corticală și să poată s-o modeleze, să modeleze anumite comportamente. Se lucrează foarte mult în ingineria aceasta astăzi. E metoda cea mai simplă prin care se poate intra în creierul omului și să schimbe niste rotițe astfel încât să fie condiționat să răspundă la stimulii care se doresc a fi transmiși. Să facă cumva, ceea ce se vrea de către cei care vor să controleze."

E o mică parte preluată dintr-o conferință înregistrată audio pe care tocmai am ascultat-o, pe tema: "Efectele televiziunii asupra minții umane". E cam lungă conferința, durează aproape trei ore, dar pentru cei care doresc să o asculte o voi posta la sfârșitul articolului. Sunt extrem de multe alte lucruri importante și bine de cunoscut.


Creierul e dependent de activitatea pe care i-o oferim.
La testul de Electroencefalogramă, întâlnim 4 tipuri de frecvențe:
beta - ceea ce înseamnă că gândim, vorbim, ne implicăm, iar frecvența la care se încadrează este de 30 herți;
alfa- ne uitam la ceva și suntem într-o stare de negandire, visare; 13 herți;
teta - somn usor, vise; 8 herți;
delta -somn profund; herți foarte slabi.
Uitatul la televizor scade frecvența creierului considerabil, undeva între 8 - 13 hertzi, ceea ce arată că omul nu gândește în timp ce se uită la TV, din punct de vedere neurologic. În timp creierul se învață cu acest stimul, noi îl forțăm practic la aceste activități. Deci?

Nu mi-e foarte tare milă de mine, îmi cunosc măsurile deși le întrec uneori, oripilată fiind de situațiile la nivel național, dar mi-e foarte milă pentru noile generații, pentru tinerii acaparați de Hannah Montana, de Harry Potter, Twillight, calculator și jocuri obsesiv pe calculator, de orele în neștire pe care le petrec în fața acestor două aparate efectiv distrugătoare: Tv și calculator.
Nimeni nu ne poate interzice un film bun, al unor regizori foarte cunoscuți, un film de OSCAR sau un documentar de excepție, dar una-ntr-una, deja parcă ne doare fundu' și în fund de viața noastră!



3 comentarii:

  1. Mult adevar graiesti. Chiar daca nu sunt de acord cu prima parte a postarii tale (acea prima particica din conferinta)...nu ne manipuleaza reclamele mai mult decat ne manipuleaza cei din jurul nostru. De altfel, psihologia cognitiv-comportamentala abunda in experimente prin care se urmareste impactul reclamelor asupra comportamentului nostru. Concluzia lor-nu suntem manipulati!!!!!Nu am timp sa ascult conferinta, dar sunt curioasa cine a sustinut-o. te pup!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu una cred in prima parte a postarii. Bine-nteles, nu cred eu ca toate reclamele se folosesc de principiul acesta, poate ca sunt foarte putine cele care fac treaba asta. Probabil si necesita foarte multa analiza, timp si bani, dar cele care o fac, cu siguranta ceva ne provoaca in gandire. Nu pentru totdeauna, dar un impuls ne dau pentru o scurta perioada de timp. Si poate ca de efectul acela imediat si scurt au nevoie reclamele. Cat sa te modifice atunci si sa te faca sa ai nevoie de produsul lor. Eu personal nu m-am simtit manipulata vreodata de vreo reclama, ci poate atrasa, sensibilizata, intrigata... Cu siguranta e foarte complexa povestea si nu cunosc nici a doimea parte, dar sa nu uitam ca pana si criza asta globala prezenta, e condusa de undeva de sus de oameni care au stiut foarte bine cum sa implementeze si criza mentala in noi.
    Sincer, pe mine nu ma mai mira nimic. Cred, atat cat contin, fiecare astfel de tehnologie, ca sa le numesc asa. La cat s-a evoluat in ziua de astazi...

    Cel care sustine conferinta e un cercetator stiintific in fizica si chimie, are 324 lucrări publicate, 26 cărţi de specialitate şi cursuri universitare şi peste 200 de comunicări (asta am luat-o de pe net).

    RăspundețiȘtergere

Un test de inteligenţă moştenită – imagini bidimensionale