sâmbătă, 11 aprilie 2009

Duminica Floriilor

Am venit si eu acasa de Sambata, m-a chemat mama sa stam Duminica la masa impreuna si abia astept sa vina ziua de maine! Sper sa ajung si la Biserica, macar o crenguta sa iau si eu, pentru ca observ semnificatia importanta pe care o au crengile de salcie! Nu am mai facut ore cu Codru verde de brad de la ora 13:00, in schimb am facut pantomima de la 11:00 la 14:00, dupa care am venit rapidus la camin, mi-am facut geanta si am plecat inspre gara!
Am citit si am descoperit ca sunt multe legende privind salcia şi utilizarea ei in ziua de Florii. Una povesteşte cum Maica Domnului, grăbindu-se spre locul unde Iisus era răstignit, a ajuns la malul unei ape curgătoare vijelioase. Acolo, ea s-a rugat la toate plantele din jur să o ajute să treacă apa, însă nici una dintre ele nu s-a îndurat de lacrimile ei, cu excepţia salciei care şi-a aplecat o creangă şi a ajutat-o să treacă pe malul celălalt. În semn de mulţumire, Maica Domnului a hotărât ca ramurile de salcie să fie duse la biserică, în ziua de Florii.
Salcia este nelipsită la sărbătoarea Floriilor. Ea este sfinţită la biserică, apoi este utilizată în gospodărie. „Se punea salcie la ferestrele caselor, apoi se punea la icoane, în nici un caz nu se arunca. De asemenea, mâţişorii care sunt la salcie în această perioadă sunt foarte preţuiţi“.
„un obicei care s-a păstrat tine de împodobirea gospodăriei cu crenguţe de salcie care se agaţă la poartă sau în alte locuri, iar după ce trec sărbătorile pascale ele se pun la icoană, unde se pătrează pe tot parcursul anului“!
.................
De ce plang salciile?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un test de inteligenţă moştenită – imagini bidimensionale