luni, 27 aprilie 2009

Sah Mat!

Te invit la un sah, jocul mintii! E foarte greu in prezent sa gasesti un partener pentru acest joc; e chiar atat de neinteresant sa iti pui mintea la incercare, sa incerci strategii, sa lupti sa dai sah-mat, sa gasesti solutii pentru a cuceri piese sau pentru a iesi din situatii dificile?
Uaau, eu am pus pentru prima data mana pe o piesa de sah, la varsta de 5 ani cand jucam la tara cu bunicul meu. Ma lasa intotdeauna sa castig, imi explica mutari, ma mai ierta cand greseam... daca pierdeam ma ofticam si imi pierdeam interesul pentru joc, pentru ca imi era ciuda! Cand deja crescusem mai mare, am inteles ca de fapt trebuie sa ajung in asa masura incat sa-l depasesc cu adevarat pe adversar si ajunsesem sa simt momentele in care vroia sa ma lase sa castig si il certam, vroiam lupta adevarata! Jucam apoi cu parintii, cu fratele meu si cat de mandra eram atunci cand castigam cinstit!
O viata intreaga am jucat acest joc si nici acum nu sunt satula de el; pana acum 4 ani cand am terminat liceul, jucam foarte des, in fiecare weekend, am participat la foarte multe competii cu ocazia zilelor copilului, am diplome pentru locurile fruntase, ma mandresc cu aceasta abilitate de a cunoaste tainele sahului!
...................
Dupa parerea mea, cred ca o persoana din 10 a auzit de jocul acesta si stie cat de cat regulile, in asa fel incat sa poarte o competitie extrem de usoara pentru adversarul lui mai puternic, dar cred ca abia 1 din vreo 30 daca nu cumva si mai bine, stie sa joace pe bune sah, cu tehnici, placere, experienta, pasiune!
Nu stiu daca e de rau sau de bine, nu e jocul fara de care nu te poti lipsi in viata, dar e totusi o metoda prin care mie personal imi place sa ma destind si cred ca multi ar trebui sa invete acest joc!
Duminica am avut parte de o partida tocmai in centrul Sibiului, in parculetzul de langa Filarmonica, pe locul pregatit cetatenilor, cu piese mari si atractive pentru lume! Imi era dor, nu am mai jucat de mult si e pacat ca dintre toti cei pe care i-am mai intrebat la camin si la facultate daca stiu sa joace si daca ii intereseaza o sesiune de, ma doare sa spun ca nu am reusit sa imi gasesc decat un partener!
..................
E important sa stii totusi mutarile de la sah si in viata; ea insasi este o tabla de sah in care tu esti cu albele, iar negrele reprezinta viata, in puterea ei! Numai moartea e provocata de Sah Mat, dar pana acolo, cat de mult poti sa iti pastrezi piesele pe tabla si cat de mult poti evita atacurile?
Nu lasa nici o clipa loc gol pentru Sah Mat, e mai usor sa inveti chiar tu sa dai Sah Mat vietii...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un test de inteligenţă moştenită – imagini bidimensionale